Four Finger and the world

Utazások során az észrevett érdekességek, történetek a nagyvilágban .

Friss topikok

  • fourfinger: Egy pár elkapott pillanat átdolgozva HDR képekbe a Budapest Banjul kulturmisszió útja során készü... (2012.04.21. 12:56) Budapest Banjul HDReams válogatás

HTML doboz

Kategóriák

HTML

2011.02.21. 14:13 fourfinger

Budapest Bamako 2011 avagy út a győzelemig 12nap...a rózsaszín tó

 12nap.

A reggel korán kezdődött mert a mai nap várt minket a Szenegáli határátlépés. Reggeli eligazításon kiderült hogy kapunk feladatot jócskán erre a napra is. Az első feladat még a városban volt ahol egy bástyát kellett megtalálnunk. Itt a mobiltelefon társaság nevére voltak kíváncsiak a szervezők. Az egyik körforgalomnál találtuk meg a feladatot gyors fotó és robogtunk tovább keresve az oszlopokat a sötétben. Közben találtunk még egy bástyát ezúttal teljes valójában ismét egy körforgalomnál. Ebbe egy keskeny lyukon keresztül be is lehetett préselni magunkat, bár kicsit gusztustalan volt a bent rám váró szemétkupacokon fetrengeni. Miután meg győződtünk róla hogy valószínűleg az előző feladat volt a jó mentünk tovább az oszlopokat keresni.Itt már több csapat is nézelődött és keresgélt a több alacsony betonoszlop között. Kicsit távolabbra tekintve feltűnt két hatalmas elektromos vezetékeket tartó villanyoszlop. Azonnal a közelebbihez siettem miközben társam próbálta elterelni a többiek figyelmét egy kis beton oszlopot fotózva. Meg is találtam a feladatot, gyors fotó majd go vissza és mentünk tovább.  A következő feladat szerint egy rendszámot kellett megtalálni bár a kérdés nem volt egyértelmű. Sajnos nagyon sok feladatról elmondható hogy a kérdések félreértelmezhető rossz leírása, feltevése rengeteg vitára adott okot a csapatok és szervezők között.  A megadott koordinátán egy roncsot találtunk, amin nem volt már rendszám. Természetesen valami cselre gyanakodva felborítottuk többször is a roncsot és tüzetesen átvizsgáltuk. A kocsi maradványának hátsó részén jól látszott, hogy nem rég lett levéve róla egy rendszám. Így lefotóztuk és mentünk tovább keresni a következő pontot.  

Hamarosan már a nemzeti park területén haladtunk miközben egy weblap címet kellett megtalálnunk . Meg is találtuk majd mobilinternet teljes hiányában haza telefonáltunk, hogy nézzék meg nekünk milyen szám  szerepel a www.sosbamako.org weblapon. Hamarosan meg is jött az információ, úgyhogy ezt is kipipáltuk.  Aztán megint roncsvadászaton voltunk és lengés csillapítókat kellett számolnunk, kezdett egyértelművé válni hogy egy autóbontós írta a pályát J

Majd végig mentük a nemzetiparkon kifizettük a belépő illetve kilépő árát és ráhajtottunk az útra ami a határra hajtott. A mauritan kilépés körülbelül 3percig tartott és már mehettünk is tovább.  Szenegál felé két lehetséges úton lehet menni, az egyik a komp a másik a híd. A komp Rossonál van és nagyon rossz híre van a turisták körében. Így a szervezők és szinte minden csapat úgy döntött hogy marad a híd és ott lépünk be az országba. Természetesen itt is kellett hídpénzt fizetni de ezt szerencsére sikerült nehéz anyagi helyzetünkre hivatkozva lealkudni. Itt már több csapat tömörült a Police háznál várva hogy beüssék a pecsétünket. Ez gyorsan megvolt de természetesen a jól megérdemelt 10 eurókat begyűjtötték közben a semmiért, később ez lement személyenként 5euróra, lehet már nem fért el több pénz a fiókba J Ezután mentünk a vámhivatalhoz ahol hamar kiderült hogy nem engednek be minket a jelen körülmények között Szenegálba. Volt olyan csapat aki már egy napja ott várakozott a belépést várva. Kiderült hogy a Szenegálra megvett belépő matrica ami az 5évnél idősebb autóknak kötelező volt nem volt jó hiába lett kifizetve borsos áron a szervezői irodában. Hogy a pénz ami a matricákért befolyt hova lett az valószínűleg örök rejtély marad. Pár órás várakozás után kitalálták hogy 20 autós csoportokban engednek be minket az országba, így elindult valami végre. Rövid tanakodás után bepréselődtem az irodába és a főnökkel tárgyalva a mi útlevelünk hamarjába kész lett. 

Miután lerendeződtek a dolgok nekivágtunk Szenegálnak. Itt még én sem jártam azelőtt így kíváncsi várakozással álltam a dolgok elébe. Hamar kiderült számomra hogy Szenegál teljesen olyan mint Mali. Többen mesélték hogy Dakar Európa szintű város lassan de a kis városok és falvak tiszta Mali érzést kelltettek bennem. Ez jó is volt egyben mert pillanatok alatt aklimatízálódtam a helyzethez. Nem sokkal ezután egyszer csak egy magyar mentőautóra lettünk figyelmesek. Kiderült hogy egy szembejövő autó kicsit beljebb ment a kelleténél és így a mentő oldalával lezúztak egy másik autót. Nekik defektjük lett és némi javítani való az autó oldalán. Egy másik társaság éppen nekiállt javítani a hibát így mi gyors eszmecsere után mentünk tovább.

A következő feladatok egyike egy szeméttelephez hasonlító külvárosi részen volt. Igazából nem értettem hogy a szervező, pályaíró miért egy szeméttelepet mutat be nekünk hiszen rengeteg szépség lehetett a közelben amit inkább megnéztünk volna.  Még mindig kiégett kocsi roncsokat keresgetünk az utak szélén, meg egy két érdekes feladatot is.  A nap vége felé a sötétben a szervezői intések ellenére bementünk az utolsó feladatokért. Nem volt egyszerű a rengeteg csacsi ösvény közül kiválasztani azt ami nekünk kellett de szerencsére sikerült megtalálni a feladatokat. Útközben össze futottunk csapatokkal akik bolyongtak a sűrű bozóttal benőtt területen a kiutat keresve. Majd még megkerestünk egy nagy oszlopot és a sötétben drótköteleket számoltunk, egy hatalmas baobab fát egy kis faluban a helyiek legnagyobb örömére.. itt a fél sátrunkat is elhagytuk J.. majd megérkeztünk a várva várt helyszínre, minden Dakaros álmára… a rózsaszín tóhoz. Természetesen a sötétben azt sem tudtuk merre van a tó és nem is láttunk belőle semmit, de ez nem gátolt meg abban hogy jókedvűen essünk neki megint a sátorépítés viszontagságainak. Kicsit nézelődtünk a csapatok között, ettünk egyet és mentünk pihenni és aludni hiszen holnap kemény nap lesz megint a szervezők szerint.

 

Four Finger Team Number 18

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fourfinger.blog.hu/api/trackback/id/tr432677011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása