Four Finger and the world

Utazások során az észrevett érdekességek, történetek a nagyvilágban .

Friss topikok

  • fourfinger: Egy pár elkapott pillanat átdolgozva HDR képekbe a Budapest Banjul kulturmisszió útja során készü... (2012.04.21. 12:56) Budapest Banjul HDReams válogatás

HTML doboz

Kategóriák

HTML

2010.07.31. 23:26 fourfinger

Budapest Nordkapp 2010

 

 

 
Az összefoglaló a versenyről.
 
 
2010.07.03
 
Korán reggel kezdődött a készülődés a Savoya Park parkolójában az Első Budapest Nordkapp futamra. Az utolsó napokban felgyorsultak a dolgok, hiszen a futam szervezői felvállalták adományok leszállítását és gyűjtését az árvízkárosult
Alsózsolca lakosai részére. Miután minden csapat elkészült a regisztrációval illetve felkerültek a rajtszámok az autókra, elindult a konvoj Alsózsolca irányába a fővároson keresztül. A megérkezés és az adományok átadása megható volt mind a csapatok, mind a szervezők számára is. Külön kiemelendő hogy még friss kávé és némi üdítő házi sütemény is várt minket az átadást követően.
A verseny tehát kezdetét vette. Az első pár feladat kimaradt az adományozás miatt, de a szlovák határon kezdték a keresést a csapatok. Itt a rendezők még együtt mozogtak a GPS kategóriával, amikor ránk szakadt az ég....
Soha nem látott jégeső és vihar vert szét mindent Bánrévén.
A csapatok folytatták útjukat a nem is olyan távoli Krakkó irányába ahova este 10-ig kellett megérkezni, és sikeresen beért minden csapat.
Az első napi fáradságukat leküzdve nekivágtak a leghosszabb és egyben legnehezebb szakasznak a második napon. Ezen a napon már rengeteg OFF road szakasz és sok földút szerepelt a menün. A 2WD hajtású Opelescsajok csapatot egyszer menteni is kellett, de érdemükre legyen mondva, hogy egy kemény 4WD szakaszon jelölt úton próbáltak áthajtani, amikor elakadtak egy bakháton. A második nap már Litvániában végződött
ahova helyi idő szerint este 8-ig kellett megérkeznie a csapatoknak. A MAP kategóriások simán teljesítették ezt, hiszen reggel nem nézelődtek Krakkóban hanem gyors tempóban neki álltak a majd 700km etapnak. A GPS csapatok közül szinte mindenki kikéset, hiszen a nehéz terep és a sok kilométer megviselte az utazókat.
A harmadik nap reggelén korán indultunk a mesebeli Serijai panzióból és nekivágtunk a földutak országának. Hihetetlen jó minőségű döngölt föld, és murvás utak között haladtunk a Trakai vizívár irányába. Itt rövid nézelődés és régi orosz, litván katonai kiegészítők beszerzése után elindultunk Litvánia felé. A mai napon a GPS kategória újra a "zöld" határon érkezett meg Lettországba. Este a MAP kategóriás csapatok nézelődtek Rigában majd minden csapat összegyűlt a Lilastei tóparti szálláshelyen. Itt végre kis kikapcsolódásként az összes csapat ihatott, ehetett kedvére és megbeszélték az elmúlt napok eseményeit.
A negyedik nap a verseny egyik legkönnyebb és legporosabb versenynapja következett, és a mai cél Tallinn volt. A Lett szakasz után a kis "svédországnak" is nevezett Észtország következett. Itt némileg változott a világ, hiszen még a földutakon is figyelmeztető táblák voltak :-) Itt már oda kellett figyelni a GPS készülékre, mert rengeteg kis zsákutca fogadott minket, ami jó esetben egy telekben végződött kellemetlenebb esetben valakinek az udvarán kötöttünk ki :-) Itt ezt jól fogadják a helyiek, hiszen megszokták az eltévedt vándorokat a kertekben. Az esti megérkezést követően gyors lefekvés, hiszen a másnap koránkeléssel kezdődik.
Az ötödik nap reggelén a kompra való feljutás volt az első megoldandó feladat némelyik csapatnak. Miután felkerült mindenki rendben, elindultunk Finnország azaz Helsinki felé.
A kompon volt idő hosszabb eligazításra, és megbeszélni az előző napok feladatainak kiértékelését. Miután partot értünk mindenki nekivágott a közel 300kilóméteres etapnak.
A mai nap tartogatott meglepetéseket, hiszen egyre nehezebben megoldható MAP feladatok és nehezen megközelíthető GPS pontok voltak terítéken. A nap fénypontja az idei WRC rally egyik etapjának bejárása illetve be autózása volt. Itt kicsit mindenki igazi pilótának érezhette magát :-) Majd sikeresen megérkeztünk a családias hangulatú kiskempingbe újfent egy tópartján. Itt már éjszaka is világos volt mintha nem lenne átmenet az alkony és a hajnal között. Itt lehetett fürdeni a tóban, csónakázni, és az egyik csapat meg vendégelt mindenkit egy paprikás krumplival.
A hatodik vízválasztó napon nekivágtunk Finnország átszelésének. A mai nap rengeteg feladatot tartalmazott, hiszen csodálatos, de a táj elég egyhangú tó-erdő- tó-erdő váltakozásával. A mai nap meglátogattuk a Fish Art nevezetű helyet ahol egy hatalmas halakat is kipreparáló taxidermiás emberkét kellett megtalálniuk a csapatoknak. Akinek szerencséje volt az láthatta a majd 8méteres cápát is, amin éppen dolgozott. Majd egy két vicces feladat után megérkezett mindenki Sangisba ami már Svéd kisváros.
Itt más tényleg szükség volt a szemfedőre, mert nappali világosság volt éjfélkor. A bungalók ablakát nem fedi sötétítő, hiszen a fél évet a sötétség uralja erre felé, ilyenkor meg örülnek minden egyes napfényes órának.
A hetedik nap már látványos helyeken vezetett itt nagyon változatos út fogadta az utazókat. Jégbarlang, kőbánya, nemzeti park, és még sok érdekesség akadt az etapon.
A jégbarlang bejáratánál 22 Celsius fok fogadott, de a barlang (régi bánya lejárat) belsejében majd 50cm jég fogadott minket. Aztán heveny OFF road bemutatót tartottunk egy kőbányában ahol az egyik szervező kocsit leengedtük a közel 70% lejtőn a bánya aljára. Majd folytattuk utunkat gyönyörű erdei utakon. Az Opelescsajok minden korábbi figyelmeztetés ellenére ismét megpróbálták a lehetetlent, és az egyik 4WD szakaszra behajtva elakadtak. Itt egy kis patakon vezetett át az út és a kocsijuk fent akadt egy kiálló tuskón. Miután kimentettük őket folytatták a 4WD szakasz teljesítését és minden elismerésünkre teljesítették is maradéktalanul. Szerencséjükre legyen mondva hogy a pályaírás során közel 20-30cm víz állt ezeken a területeken, aminek nagy része már felszívódott a mohás talajon. Az esti cél a tengerparton várt minket Narvik közelében egy kis faházas kempingbe. Itt a csapatok nagyrészt éjszaka is téblábolt, hiszen eddigre sikerült teljesen felborítania a napfényes éjszakáknak az eddig megszokott életmódjukat. Reggel kicsit fáradtan neki indultunk a nyolcadik napnak. Ez a nap már a fjordok szélén haladt rengeteg úgynevezett beugrós feladattal. A MAP kategóriának kevesebb feladattal kellett megküzdeni és volt ideje megcsodálni a több száz fa mólót, házakat, és lék kunyhókat. A híres Narviki csatára emlékezvén megnéztünk egy hadtörténeti múzeumot is, ami rengeteg kiállított harcieszközböl állt. Lehetőség volt a Polar ZOO nevű északi vadaspark meglátogatására, és az időközben előkerült rénszarvasok megtekintésére testközelből is. A nap a kimondhatatlan nevű Altai kempingben ért véget.
Az utolsó kilencedik nap későn indult, hogy mindenkinek legyen ideje megnézni a világörökség részét képező Altai falrajzokat. Majd elkezdődött az utolsó 320kilóméter megtétele a versenyen. Itt már felváltották a bokrok és a mohák a nemrég még hatalmas területen elfekvő fenyveseket. A szigetre vezető alagút bejáratánál magas frekvenciás "kapuőrök" vannak, hogy elrettentsék a tébláboló Rénszarvasokat. Miután átjutottunk a -200m alagúton a tenger alatt, megérkeztünk a szálláshelyünkre illetve az etap végét jelző Nordkapp kempingbe. Itt mindenki leadta az utolsó feladatlapot és kíváncsian várta az eredményeket. A GPS kategóriát a Crazy Doctors (4WD) nyerte, majd őket követte a Opelescsajok (2WD), és a Gados Team(4WD). A MAP kategóriában a 04 Picasso kalandjai vitte el a kupát majd az őket követte Opelescsajok, és Gados Team. Az összetett eredmények alapján a verseny nyertese a 02 OPELESCSAJOK lett, így ők vitték haza a vándorkupát. Az eredményhirdetést követően éjfélre felmentünk Nordkapp ra és megcsodáltuk az éjszakai napsütést a világvégén! Jó volt!
Köszönjük mindenkinek a részvételt és várunk mindenkit sok szeretettel a Budapest Nordkapp 2011 futamunkra.
 
Kapcsolódó videó anyagok
 
 
Fényképek a Facebook oldalunkon.
 
Budapest Nordkapp 2010
 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fourfinger.blog.hu/api/trackback/id/tr912190226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása